Qüestions conceptuals:
- Defineix: (2,5p)
• Consulteu els apunts (Recordeu les normes que cal seguir per definir un concepte històric).
- Quins amenatzaven I’I. Bizantí a partir del s.VII?: (0,5p)
• Consulteu els apunts
- Indica quina era la principal font de riquesa de la civilizació bizantina del s. VI. Raona la resposta.(0,25p)
• la terra perquè tenia una economia agrària
- Quins constituien la classe dominant en la civilizació bizantina de l’època que estudiem? Raona la resposta.(0,5p)
• els terratinents perquè la font de la riquesa era la terra
- L’economia de l’Imperi Bizantí era autàrquica?. Raona la resposta. (0,25p)
• No, perquè el comerç era una important activitat econòmica
- Creus que l'església de l'Imperi Bizantí constituia una important força política?. Raona la resposta. (0,5p)
• Sí, per la riqueza econòmica (terres) i la influència social que poseia.
- • Consulteu els apunts (1,5p)
- Indica els problemes polítics dels emperadors a partir de Justinià (1 punt per dues causes)
• L'atac d'enemics exteriors, la pèrdua territorial, la decadència del comerç, l'enfrontament amb l'església
- Quina llengua parlaven els bizantins?.(0,5p)
• El grec
|
Comprensió del text següent: "La lluita de les imatges va tenir un vessant religiós i un altre de polític. Aquest darrer, més important, va provocar l'enfrontament del poder imperial amb el monacat, molt ric i influent entre el poble, a causa en gran part del fanatisme popular per les icones o imatges religioses."
A.Fernández i altres. Història de les civilitzacions i de l'art. Occident
Qüestions:
- Explica quina és la idea fonamental de l'autor. (1p)
• La lluita de les imatges va ser fonamentalment per causes polítiques: la lluita pel poder entre l'església i l'emperador
- Quin tipus de font és aquest document? (0,5)
• Font secundària perquè està escrita per un autor actual.
- Situa el marc històric del document: espai, temps, època històrica i civilització a què pertany. (1p)
• territori de l'Imperi Bizantí, s.VIII-IX, Alta Edat Mitjana, civilització bizantina
NOTA: Recorda com s´ha de treballar la comprensió d'un text.
• i recordeu valorar correctament la nota segons els criteris matemàtics:
AUTOAVALUACIÓ
Si heu tret entre 5 i 6 punts, NO EXAGEREU que encara és la meitat del que hauríeu de saber!.
Si heu tret més de 6 punts està bé (recordeu que la sort també influeix)
No us poseu així, ara del que es tracta és de saber per què heu tret menys de 5 punts.
|
• i també que convé fer l'anàlisi dels errors i aplicar-lo a cada exercici que feu fins que sigueu perfectes i no cometeu cap més.
Tècnica d’estudi: L'anàlisi dels errors
Poseu una creu a la casella corresponent:
Qüestió |
Tipus d’error |
Possible causa |
|
resposta
imprecisa |
resposta
incompleta
|
resposta mal expressada
|
no correspon a la pregunta |
presenta idees
confuses
o inexactes |
|
Text no
comprés |
Enunciat no comprés |
Distracció |
Falta d’estudi |
|
1ª |
|
|
2ª |
|
|
3ª |
|
|
etc |
|
|
Caty González Torrijos. Dossier del curs 6108 presentat al Col.legi
de Licenciats Aprendre. Què t'hi jugues que no et costa estudiar?
|
|
|